Open top menu
13 Ağustos 2014 Çarşamba

İçinden hiç çıkamadığımız sorular vardır, cevaplarını hiç kimse veremez. Bazen bu cevapları sizin vermeniz gerekir. Ama öyle bir an gelir ki siz de cevap veremezsiniz. Eğer bunu daha iyi anlamak istiyorsanız kendinize “Ben kimim?” diye sormanız yeterli.
Sorduğum şey adınız ve soyadınız değil. Sizinle aynı adı taşıyan onlarca insan var belki. Yahut sizin adınız daha farklı olabilirdi. Adınız bu sorunun cevabı asla olamaz. Yusuf Atılgan’ın da dediği gibi “Bence insanın adı, onunla en az ilgili olan yanıdır”. Sorduğum şey yaşınız da değil; milyonlarca insan sizinle aynı yaşta. Hayat her yaşta farklı roller sunar insana. Sorduğum şey sizin nerede yaşadığınız da değil; sizinle aynı yerde yaşayan belki binlerce kişi var. Çok farklı bir soru soruyorum; “Siz kimsiniz?”. Kendinizi öyle bir tanımlayın ki sizi diğer insanlardan ayıran şeyin ne olduğunu, sizin kim olduğunuzu anlayabileyim. Sorduğum şey hobileriniz ve ya fobileriniz değil, bunları birçok insan da yapabilir. Mutlaka her birimizi ayıran bir özellik olmalıdır.
Sabah kalkıp aynaya baktığımda karşımda gördüğüm yüz ben miyim? Ya da fotoğraflara baktığımda gördüğüm o kişi… Beni tanımlayan şey görünüşüm de olmamalı, sürekli değişiyorum. Sorduğum soru nasıl göründüğüm de değil. Hangi okulda okuduğum, ne iş yaptığım, nelerden hoşlandığım, hangi Tv programlarını seyrettiğim ve ya hangi kitapları okuduğum, kimlerle arkadaş olduğum ve bu gibi şeyler değil beni ben yapan.
Dünyaya geldik ve şu anki yaşımıza kadar bir hayat sürdük. Sürekli bir şeyler yasadık, bir şeyler hissettik. Peki bunları çok farklı kurgulasaydık, örneğin adınız farklı, aileniz de öyle, yaşadığınız şehir, okuduğunuz okullar, arkadaşlarınız, sevgiliniz, gözlerinizin rengi, yaşınız, yapmakta olduğunuz şey, yaşadıklarınız, yaşam şartlarınız, sizi tanımladığını düşündüğünüz her şeyin değiştiğini düşünürsek, yine biz “biz” olur muyduk? Tabi ki hayır, her şey değişecekti; kendimiz dışında. Değişmeyecek olan o özellik nedir peki? Her zaman kendimizi tanımlayabileceğimiz değişmeyen şey nedir? İşte o şeyi bulduğumuzda kendimizi bulacağız.
Yeni biriyle tanıştığımızda “sen kimsin?” diye sormuşluğumuz vardır hepimizin. Tanıştığımız kişinin anlattığı her şey değiştirilebilir kişisel özelliklerdir sadece. O yüzden ilk etapta kendimiz hakkında ne kadar bilgi versek de tanışmamış oluruz. Tanışmak zamanla karşımızdaki kişinin bizim hareketlerimizi, duygularımızı, düşüncelerimizi, olaylara verdiğimiz tepkiler vs. gözlemleyerek sizin hakkınızda beyninde oluşturduğu bir profildir. Bu profil tanıştığın insanların hepsinde çok farklı olabilir. Ne kadar insan tanıyorsanız o kadar “siz” var etrafınızda. Bu yüzden her ne kadar birini tanıdığımızı düşünsek de onu hiç tanımamız oluruz. O sadece bizim gözlemlediğimiz profilidir. İşin aslı biz kendimizi de tanımıyoruz. Bazen herhangi bir yolla bir arkadaşımızın bizim hakkımızda gözlemledikleri bizi şaşırtmıştır. Bunu yaşamadıysanız gerçekten içlerinden geçenleri söylemeyenler var demektir. Çünkü biz de kendimize bir o kadar yabancıyız aslında. Her an değişim geçiren bir varlık olarak bazen ne hissettiğimizin, ne düşündüğümüzün bile farkında değilizdir. Bütün bunların sebebi “Ben kimim?” sorusuna verilemeyen yanıttan gelmektedir.

Çok eski çağlardan beri bu soruyu soran hiç kimse bu sorunun cevabını tam olarak vermiş değildir. Çok ünlü filozoflar, psikiyatrisler, dahiler ve en zeki insanların bile bu soruya cevap verememiştir. Nesilden nesile bir miras gibi aktarılan “Ben kimim?” sorusu belki de olduğumuzu sandığımız ve ya olmak istediğimizi sandığımız kişide saklıdır. Kim bilir, belki de hiç kimseyizdir.
Different Themes
Written by Lovely

Aenean quis feugiat elit. Quisque ultricies sollicitudin ante ut venenatis. Nulla dapibus placerat faucibus. Aenean quis leo non neque ultrices scelerisque. Nullam nec vulputate velit. Etiam fermentum turpis at magna tristique interdum.

13 yorum:

  1. necla hocam bunu sizmi yazdınız ben melih öğrenciniz

    YanıtlaSil
  2. ibrahim kudaş hocam sanada selamlar ben bir hiçim

    YanıtlaSil
  3. Beni ben yapan her ozelligim benim kim oldugumu gosterir. Beni herkesten ayiran ozelligim dis gorunusum degil; dusuncelerim, yasayis tarzim, duygularimdir. Kendini her anlamda taniyan birinin oldugunu dusunmuyorum. Cunku oyle varliklariz ki her gecen gun degisebiliyoruz. Bir olaya bi zaman aglarken ayni olayla karsilasinca gulup gecebiliyoruz. Bu yuzden kendimize anlam vermemiz bile bazen guclesebiliyor. Ancak soyle bir gercek var ki bizi biz yapan degerler kolay kolay degismez. Bu degerleri anlamak da o kisinin anlamasina kalmis. Kendini bilen, ne istedigini bilmis olur. Ne istedigini bilen hayatina gercek bir anlam katmis olur. Hayatiniza ictenlikle anlam katabilmeniz dilegiyle ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kardeşim eline sağlık gerçekten çok yardımcı oldu bu yukarıdaki araştırmadan bilgiden daha iyi olmuş yukarıda aradığımı yorumlarda buldum

      Sil
  4. Ya beyler şidmi ben kimim sorusuna cevap vereceksiniz ama bilin bakalım neyi bilmiyorsunuz ? . Evet tam da onu kim olduğunuzu onu öğrenirseniz siz kimsiniz sorusuna cevap vermekten ötürü böyle olacağından dolayı üstün olursunuz

    YanıtlaSil
  5. Öyle bi çıkmazlar a girdim li sonumda burayı buldum okumaya başlamadan önce işte buldum dedim bir labirent misali idi çıkmazlar ım ve kendi kendime işte şu köşeyi dönünce çıkacağım benim kim olduguma karar vereceğim dedim ama okuduktan sonra o köşeyi döndü ve ozaman anladımki hayal edemeyeceğim kadar büyük bir labirent tam ortasındayım...
    Arkadaşlar meslek seçimim hakkında çok kararsız ım neden bana yardım edebilecek yokmu müdür bana dedi ben kimim sorusuna cevap bul ozaman kolaylıkla mesleğini seçeriz dedi...

    Bana yardımcı olun lütfen...��

    YanıtlaSil
  6. Kim olmadığını sormalı belki biraz da insan; olmak ya da olmamak bütün mesele.

    YanıtlaSil
  7. müthiş ötesi olmuş çok etkilendim

    YanıtlaSil
  8. Harika bir yazı. Teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  9. Atakan öztaş13 Eylül 2023 12:26

    Teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  10. Atakan öztaş13 Eylül 2023 12:27

    Harika bir yazı teşekkürler

    YanıtlaSil